Regulations
REGULATION OF THE CAREER APPLICATION AND RESEARCH CENTER OF IGDIR UNIVERSITY
SECTION ONE
Purpose, Scope, Basis, and Definitions
Purpose
ARTICLE 1 – (1) The purpose of this Regulation is to regulate the procedures and principles related to the management and operation of the Iğdır University Career Application and Research Center.
Scope
ARTICLE 2 – (1) This Regulation covers the provisions related to the objectives, activities, management bodies, and duties of the Iğdır University Career Application and Research Center.
Basis
RTICLE 3 – (1) This Regulation is prepared based on Article 7, paragraph (d), subparagraph (2) and Article 14 of the Higher Education Law No. 2547, dated 4/11/1981.
Definitions
ARTICLE 4 – (1) The following terms used in this Regulation are defined as follows:
a) Center: Iğdır University Career Application and Research Center,
b) Director: The Director of the Center,
c) Rector: The Rector of Iğdır University,
d) Senate: The Senate of Iğdır University,
e) University: Iğdır University,
f) University Board of Directors: The Board of Directors of Iğdır University,
g) Board of Directors: The Board of Directors of the Iğdır University Career Application and Research Center.
SECTION TWO
Objectives and Activity Areas of the Center
Objectives of the Center
ARTICLE 5 – (1) The objectives of the Center are as follows:
a) To ensure that university students engage in career planning activities,
b) To conduct scientific studies to solve problems students and graduates may encounter in professional life,,
c) To explore employment opportunities based on the demands from the business world for students and graduates,
ç) To share the results and knowledge accumulated in the field of career planning with relevant local
d) To increase the number of institutions where university students can intern and help students establish connections with those institutions,
e) To promote the university’s appeal by introducing prospective students to programs that align with their interests and abilities.
Activity Areas of the Center
ARTICLE 6 – (1) The activity areas of the Center are as follows:
a) Conducting applications, research, and studies in career counseling with both public and private institutions and organizations in Turkey and abroad, preparing projects, participating in ongoing activities, and supporting such efforts,
b) Providing career counseling services to students and graduates at an individual level for proper career planning,
c)Collaborating with private, public institutions, organizations, and NGOs in the planning and delivery of services,
ç) Organizing seminars and conferences for students to develop professionally and supporting scientific research on career management with data available in the database,
d) Monitoring national and international career opportunities and informing the target audience,
e) Establishing a communication network with national and international career centers and engaging in joint efforts,
f)Providing internship opportunities for students in career-related fields,
g)Preparing part-time or full-time job opportunities for students and graduates,,
ğ) Facilitating the assignment of students and graduates to projects conducted by organizations,,
h) Providing technical information to students and graduates on creating resumes, job searching, and job interviews,
ı) Publishing periodic bulletins and informing the target audience about the activities of the Center.
SECTION THREE
Management Bodies of the Center and Their Duties
Management Bodies of the Center
MADDE 7 – (1) Merkezin yönetim organları şunlardır:
a) Müdür
b) Yönetim Kurulu
Müdür ve müdür yardımcısı
MADDE 8 – (1) Müdür, Üniversitede görevli öğretim elemanları arasından, üç yıl için Rektör tarafından görevlendirilir. Süresi dolan Müdür, aynı usulle tekrar görevlendirilebilir.
(2) Müdür, Merkezin amaçları doğrultusundaki çalışmalarının düzenli bir biçimde yürütülmesinden, Merkezin yapacağı etkinliklerin gözetim ve denetiminden ve bu etkinliklerin sonuçlarından Rektöre ve Yönetim Kuruluna karşı birinci derecede sorumludur.
(3) Müdürün önerisiyle çalışmalarında kendisine yardımcı olmak üzere Üniversitede görevli öğretim elemanları arasından bir kişi, Rektör tarafından müdür yardımcısı olarak görevlendirilir. Müdür görevi başında bulunmadığı zamanlarda kendisine müdür yardımcısı vekâlet eder. Vekâlet altı aydan fazla sürerse yeni müdür görevlendirilir. Müdürün görevi sona erdiğinde yardımcısının da görevi sona erer.
Müdürün görevleri
MADDE 9 – (1) Müdürün görevleri şunlardır:
a) Merkezi temsil etmek ve yönetmek,
b) Yönetim Kuruluna başkanlık etmek,
c) Yönetim Kurulunun kararlarını bu Yönetmelik çerçevesinde uygulamak ve faaliyetlerini denetlemek,
ç) Merkezde görevli tüm personelin faaliyetlerini planlamak, koordine etmek ve denetlemek,
d) Üniversite dışı kişi ve kurumlarla iş birliği sürecini koordine etmek,
e) Merkezin faaliyetleriyle ilgili olarak her yıl bir rapor hazırlamak ve Yönetim Kuruluna sunmak,
f) Yıllık çalışma programının hazırlanmasını sağlamak ve Yönetim Kurulunun onayına sunmak,
g) Merkezin personel ihtiyacını tespit etmek ve Rektörlüğe önermek,
ğ) Müdürün önerisi ve Rektörün onayıyla, gerektiğinde öğrencilerden oluşan alt çalışma ekipleri oluşturmak ve Merkezin faaliyetleri çerçevesinde çalışmalar yapmak.
Yönetim Kurulu ve görevleri
MADDE 10 – (1) Yönetim Kurulu; Merkezin faaliyet alanı ile ilgili Üniversite öğretim elemanları arasından, Müdürün önerisi ile Rektör tarafından üç yıl için görevlendirilen dört üye ile Müdürden oluşur. Süresi biten üye yeniden görevlendirilebilir. Herhangi bir nedenle görevinden ayrılan üyenin yerine kalan süreyi tamamlamak üzere aynı usulle yeni bir üye görevlendirilir.
(2) Yönetim Kurulu, ayda en az bir kez olağan ve gerektiğinde Müdürün çağrısı üzerine olağanüstü olarak salt çoğunlukla toplanır ve kararlar toplantıya katılanların oy çokluğu ile alınır.
(3) Yönetim Kurulunun görevleri şunlardır:
a) Merkezin faaliyetleri ve yönetimi ile ilgili konularda kararlar almak,
b) Bir önceki yıla ait faaliyet raporunu ve bir sonraki yıla ait çalışma programını değerlendirmek ve Rektörlüğe iletmek üzere karara bağlamak,
c) Merkezin bütçesini hazırlayarak Rektörlüğe sunmak,
ç) Merkezde görevlendirilecek elemanların tespiti ve tayini ile ilgili konularda Müdürün tekliflerini incelemek ve Rektörlüğe önerilmesine karar vermek,
d) Merkezin işleyişi ile ilgili konuları değerlendirerek karara bağlamak,
e) Merkez birimlerinin kuruluşu ve işleyişi hakkındaki ilkeleri belirlemek ve Üniversite Yönetim Kurulunun onayına sunmak.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Ekipman ve demirbaşlar
MADDE 11 – (1) Merkezin çalışma amacına dayalı olarak alınan her türlü alet, ekipman ve demirbaşlar Merkezin hizmetlerinde kullanılır.
Personel ihtiyacı
MADDE 12 – (1) Merkezin akademik, teknik ve idarî personel ihtiyacı, 2547 sayılı Kanunun 13 üncü maddesine göre Rektör tarafından görevlendirilecek personel ile karşılanır.
Harcama yetkilisi
MADDE 13 – (1) Merkezin harcama yetkilisi Müdürdür.
Yönetmelikte hüküm bulunmayan haller
MADDE 14 – (1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde ilgili diğer mevzuat hükümleriyle Senato ve Üniversite Yönetim Kurulunun kararları uygulanır.
Yürürlük
MADDE 15 – (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 16 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Iğdır Üniversitesi Rektörü yürütür.